Monte-shop.cz

novinka
Prodej: 165 000 Kč bez DPH

Krátce o projektu

Prodávám e-shop Monte-shop.cz s více než 10 letou historií zaměřený na prodej montessori pomůcek/hraček. Jde v podstatě o 2 velmi podobné e-shopy provozované na 2 doménách:...

Hodnota e-shopu

165 000 Kč bez DPH

Obrat za poslední rok

200 000 Kč

EBITDA za poslední rok

55 000 Kč

Stáří e-shopu

5 let a více

Majitel e-shopu

Ing. Karel Buchta, Ph.D.

Návštěvnost za poslední rok

18 000 UN

O projektu

Prodávám e-shop Monte-shop.cz s více než 10 letou historií zaměřený na prodej montessori pomůcek/hraček. Jde v podstatě o 2 velmi podobné e-shopy provozované na 2 doménách:

Montessori e-shop (www.montessori-eshop.cz): založen v roce 2011 jako prémiový eshop (s vyššími cenami) s nadstandardními službami jako dodávání metodik pro práci se zakoupenými pomůckami, pomoc s výběrem pomůcek, zaškolení učitelů v MŠ při větším nákupu apod. Primární klientelou byly od počátku mateřské školky.

Monteshop (www.monte-shop.cz): založen v roce 2012 jako alternativa k prvnímu eshopu, aby mohl lépe mířit na privátní klientelu hledající primárně nižší ceny. Žádné doplňkové služby, maximální šíře nabídky za konkurenční ceny.

Postupem času se cenové politiky mezi oběma e-shopy víceméně setřely, ale tváří se jako dvě oddělené firmy.
V době založení e-shopy (jako celek) fungovaly jako č. 2-3 na trhu a o něco horší pozici si v segmentu montessori pomůcek drží i v dnešní době, byť se v posledních letech vyrojilo několik nových eshopů (celkem se touto tématikou odhadem zabývá v ČR cca 10 eshopů).

Zakládali jsme ho při mateřské a poté, co již děti odrostly, odešla i motivace jej nadále provozovat jako koníček, neboť jsme dost vytíženi v běžných zaměstnáních, byť samotný e-shop v tomto zakonzervovaném stavu vyžaduje jen cca 1h denně.
E-shop má slušnou pozici na trhu a je ideálním rozjezdovým můstkem pro aktivního člověka (např. rodiče na mateřské, začínající podnikatele či fungující e-shopisty v jiných sortimentech apod.), neboť má významný růstový potenciál, pokud se mu bude někdo mladší věnovat. Už jsme se dostali do generace, kdy nemáme motivaci učit se nové znalosti v online marketingu, komunikaci na sociálních sítích apod. (ale detaily rádi prodiskutujeme a podělíme se o tipy). E-shop víceméně těží jen ze své podstaty, která vznikla před více než 10 lety, což je škoda.

STRATEGICKÁ POZICE E-SHOPŮ
Silné stránky:

  • Pozice na trhu, historie (jeden z prvních montessori e-shopů)
  • Pravidelní zákazníci (zejména z řad MŠ)
  • Nastavený systém správy eshopu vhodný pro využití delegování aktivit
  • Dobré vztahy s dodavateli (flexibilita - možnost nákupů v menších objemech)

Slabé stránky:

  • Nedostatečné personální zapojení na dalším rozvoji e-shopu
  • Úzký sortiment zboží
  • Nedostatečný online marketing
  • Chybějící napojení na vyhledávače

Příležitosti:

  • Zefektivnit SEO, online marketing, rozjet komunikaci na sociálních sítích
  • Rozšířit sortiment o související zboží zejména v oboru hračky pro děti, vybavení pro školky apod.
  • V případě růstu prodeje přímé napojení na zahraniční výrobce a tím navýšení marží

Hrozby:

  • Agregátoři – větší eshopy zahrnující do svého portfolia nově i montessori pomůcky

DETAILNÍ OBSAH PRODEJE:
Detailní obsah prodeje
Součástí prodeje podnikání jsou následující položky:

  • Domény:
  • Emailové balíčky
  • Nastavená 2 e-shopová řešení provozovaná na řešení eshop-rychle.cz (roční platba za 1 eshop cca 4.500 Kč)
  • Loga, fotografie produktů apod.
  • Databáze zákazníků
  • Kontakt na dodavatele vč. aktuálních nákupních podmínek
  • Zpracované metodické listy pro práci s vybranými pomůckami (cca 40 typů) pro školy a školky
  • Napojení na srovnávače cen (starší přístupy): Heureka.cz a Zboží.cz
  • Propojení na Google Ads a Google Analytics
  • Obchodní značka (jména a historie eshopů), dlouholeté a stabilní postavení na trhu
  • Know-How
  • Nastavený (a zdokumentovaný) systém řízení zpracování objednávek včetně skladového hospodářství, dopravy apod. – rychlé zaškolení nových osob
  • Zaučení a následné konzultace
  • Sklad (cca 4 m kvalitních regálů) + skladové zásoby zboží (tato položka bude naceněna samostatně dle aktuální zásoby na základě pořizovacích cen)
  • Cenové podmínky prodeje

    • Prodejní cena za oba eshopy dohromady 200 tis. Kč vč DPH (bez skladových zásob). Průměrný objem skladových zásob cca 100 tis. Kč vč. DPH
    • Otevřenost k hledání variant částečné platby a podílu na podnikání

    Komentář k vývoji obratu:

    • Období 2011-2014: Po založení eshopů jsem se jim intenzivně věnoval včetně komunikace směrem k zákazníkům formou CPC reklamy, direkt mailů, letáků, osobních schůzek, což se projevilo i v rychlém růstu obratu.
    • Období 2015 – 2018: Posléze kvůli mé pracovní vytíženosti v trvalém zaměstnání jsem opustil další rozvojové ambice a zaměřil se pouze na expedici zboží (outsourcing zpracování objednávek na kolegy). Výkyv obratu v roce 2017 byl způsobený opomenutím přecenění zboží v důsledku nárůstu nákupních cen (vzrostl tedy obrat, ale klesl zisk). V dalším roce bylo vše uvedeno do pořádku.
    • Období 2019-2020: Chybná volba kolegy pro outsourcing zpracování objednávek. Personální selhání vedlo k přerušování expedice kumulativně na celkem více než 6 měsíců s následkem propadu pozice. Po odhalení problému realizace nápravy (8/2020) - opětovné převzetí eshopu do vlastní režie.
    • Období 2020-2021: COVID a z toho plynoucí distanční výuka trvající cca od 3/2020 do 10/2021 významně omezila nákupy zejména ze strany škol/školek. Propad prodeje během covidu oproti období před covidem byl cca 60% u firemních zákazníků (školky) a cca o 25% u privátních zákazníků. Na podzim 2021 jsme již pozorovali mírný nárůst nákupů školek.

    Důvod nabídky

    1. E-shopy byly zakládány při mateřské s vazbou na růst vlastních dětí. Ty jsou již nyní relativně velké a tato synergie (a motivace) zmizela, navíc s návratem do práce na něj bylo méně a méně času.
    2. Požadavky na online obchodní a komunikační kompetence se za ty roky výrazně posunuly a profesionalizovaly. Z důvodu absence motivace si nové poznatky osvojit dochází postupně ke ztrátě kontaktu s vývojem trhu.

    Co je předmětem nabídky

    • Doména
    • 2 eshopová řešení
    • Loga, fotografie produktů apod.
    • Databáze zákazníků
    • Kontakt na dodavatele vč. aktuálních nákupních podmínek
    • Zpracované metodické listy
    • Propojení na GoogleAds, Google Analytics

    Obrat e-shopu

    O majiteli

    Karel Buchta vlastník

    Kontaktovat majitele

    Vložením e-mailu souhlasím s podmínkami ochrany osobních údajů