Autonar.cz

shoptet
Prodej: 4 000 000 Kč bez DPH

Krátce o projektu

O projektu Nabízíme k prodeji kompletní firmu, která zahrnuje několik úspěšně fungujících e-shopů zaměřených na různé segmenty trhu s vysokou diverzifikací rizika ať už z...

Hodnota e-shopu

4 000 000 Kč bez DPH

Obrat za poslední rok

16 000 000 Kč

EBITDA za poslední rok

675 000 Kč

Stáří e-shopu

5 let a více

Majitel e-shopu

Autonar czech s.r.o.

Návštěvnost za poslední rok

620 500 UN

O projektu

O projektu

Nabízíme k prodeji kompletní firmu, která zahrnuje několik úspěšně fungujících e-shopů zaměřených na různé segmenty trhu s vysokou diverzifikací rizika ať už z důvodu většího počtu dodavatelů nebo vysokého počtu segmentu sortimentu, co se do různorodosti i počtu produktů týče.

2011

Nejstarší e-shop je na trhu od roku 2011 a původně se zabýval pouze prodejem autodílů pro vozy Škoda.  (www.autodily-na-skodu.cz)

2013

O 2 roky později vznikl e-shop pro slovenský trh, který se vzhledem k charakteru zboží (autodíly Škoda) a velmi podobnému trhu ujal a navýšil obrat firmy o cca 30%. (Autodiely-na-skodu.cz)

2015

Sortiment byl postupně rozšířen o nářadí pro automechaniky a servisy. Po úspěchu rozšíření sortimentu, dobře nastavené cenové politiky i marketingu došlo k rozšíření o nářadí i pro běžné kutily a další sortiment pro dům a zahradu. V roce 2015 tak vzniká e-shop Specialni-naradi.cz, v té době s velkou specializací nářadí pro autoservisy a mechaniky.

2021

Vzhledem k vysokým prodejům tažných zařízení a střešních košů (té doby TOP3 odběratel u jednoho z největších importérů tažných zařízení v ČR) vznikl v roce 2021 e-shop Kuptazne.cz a dokázali jsme si obrat tohoto sortimentu nebrat z našich již zavedených e-shopů, ale z trhu a obrat i zisk tak znovu navyšovat.

Účelem tak nebylo vytvářet duplicitní e-shopy nebo bojovat mezi sebou na jednom trhu, ale nabídnout zákazníkům více intuitivní a pro ně zaměřený e-shopy, kde mohou lépe a pohodlněji vybírat své zboží. Na příklad zákazník, který se zajímá o vybavení své dílny tak nebyl „obtěžován“ autodíly, autodoplňky, tažnými zařízeními a naopak ten zákazník, který pro svůj vůz vybíral vhodné tažné zařízení, se nacházel ve specializovaném e-shopu bez obtěžování ostatními produkty.

2022

Vzhledem k výrazné změně trhu (specializované e-shopy začaly prodávat cokoliv, např. Alza) a vniku marketplaces jsme museli a chtěli reagovat také a sortiment dále rozšířili a začali fungovat na marketplaces, ze začátku pod agenturou, po načerpání zkušeností a know how sami na sebe.

V roce 2022 jsme jako první sortiment rozšířili o další kategorie a produkty z řady „dům a zahrada“ a z e-shopů se stával menší hobby market.. Vzhledem k tomu, že se jednalo stále o sortiment dost zaměřený pro muže, nás delší dobu překvapoval vysoký počet nákupů provedený ženami a tak jsme ještě ve stejném roce sortiment rozšířili o kategorie z řad kuchyňských potřeb, domácích potřeb, různých doplňků pro kempink a okrajově i hračky a celý tento sortiment zaštítili zcela novým, designově nadčasovým e-shopem Autonar.cz.

Ukázalo se to jako velmi dobré rozhodnutí, protože nyní jsou naše e-shopy (především nejnovější Autonar.cz) vhodný jak pro pánské, tak dámské publikum, což se dá dost dobře využít např. v mailingu a samozřejmě došlo k dalšímu navýšení obratu i zisku.

Zatím, co všechny předchozí e-shopy fungují na platformě e-shop rychle, poslední e-shop byl úmyslně založen na Shoptetu, aby byla firma i v tomhle ohledu dostatečně diverzifikována a případě pádu jednoho provozovatelů nepřišla firma dočasně o všechny zisky.

V roce 2022 jsme také ještě vzhledem k vývoji trhu a další diverzifikaci spustili prodej na Mallu. Jednalo se o náš první prodej mimo naše e-shopy a i tohle rozhodnutí dopadlo dobře, protože došlo k dalšímu růstu a potvrdilo se, že nebude reálné a výhodné s marketplaces bojovat, ale spolupracovat s nimi.

2023

V roce 2023 jsme jsme dále vstoupili na Amazon, respektive na velké trhy Německo, Francie, Itálie, Španělsko. Menší prodeje se generují i v ostatních zemích, např. Nizozemsko, Švédsko apod.

Tento marketplaces nás samozřejmě výrazněji zvedl obrat, ale také nás dost vyškolil i naučil. Získali jsme v prodeji na Amazonu významné zkušenosti, přestali prodávat pod agenturou a celou správu Amazonu vedeme sami. Samozřejmě i tyto zkušenosti v případě prodeje rádi předáme, jedná se opravdu o důležité know how, protože jak na Amazonu můžete růst, tak na něm můžete i prodělat 🙂

Dle historie lze vidět, že téměř každý rok došlo k významnému posunu, otevření nového e-shopu nebo marketplaces, kde každý jednotlivý projekt je ziskový a nedochází k dotování jednoho projektu druhým. Každý jednotlivý projekt je tak teoreticky i prodejný zvlášť.

Mezery, ve který se nic významného nekonalo byly vyplněny provozními záležitostmi, jako navázání vztahů s novými dodavateli, zavedením a nastavení dodavatelů v Mergadu, e-shopech, Pohodě apod. Spoustu času nám „vzalo“ nastavení Pohody na míru, včetně všech skript, nastavení a zefektivnění logistiky, marketing apod.

Celé tohle úsilí vedlo k 14 ti letému neustálému růstu, což po těchto letech vyžadovalo nové prostory i zaměstnance. Jelikož nové prostory řešit nechceme a nechceme řešit ani nové zaměstnance (doposud jsme byli rodinná firma) a již se zabýváme zcela jiným projektem, který můžeme nadále provozovat v rodinném kruhu, rádi tuto firmu předáme k dalšímu rozvoji a finance použijeme na start nového projektu. V letech 23/24 jsme byli nuceni z kapacitních i personálních důvodů poprvé v historii obrat tlumit vypnutím některých prodejních kanálů, marketingu nebo zdražováním a to byl spolu s novým projektem hlavní důvod prodeje. Nedávalo nám smysl něco budovat a zároveň „tlumit“.

Rok 2025 vzhledem k  novým prostorám očekáváme podobný jako rok 23 a 24, to i přes ukončení prodeje na Mall.

Rádi se dočteme, co nového se událo ve firmě Autonar czech s.r.o. např. v roce 2030 🙂

 

 

Co je předmětem prodeje:

  • Veškeré e-shopy: Autodily-na-skodu.cz, Autodiely-na-skodu.sk, Specialni-naradi.cz, Kuptazne.cz, Autonar.cz

 

  • Skladové zásoby a balící materiál: Aktuální hodnota zásob činí přibližně 800 000 Kč, konkrétní částka po předání inventurou. Obalový materiál cca 10 000 Kč

 

  • Komplexní know-how a podpůrné systémy:
  • Veškeré manuály
  • Nasmlouvané individuální podmínky s klíčovými dodavateli (vratky, splatnosti, prioritní doručení, reklamace apod.)
  • Samozřejmostí je kontakty a přihlašovací údaje na všechny ostatní dodavatele (cca 3-4 klíčoví (50% obratu) a cca 10 dalších důležitých dodavatelů)
  • kontakty a předání spolupráce s externími freelancery a spolupracovníky (Mergado specialista, specialista na Marketplaces, marketingový specialista, na Pohodu Stormware atd.)
  • Součástí prodejní ceny je kompletní předání účtu, včetně všech podúčtů, url adres, záložek, vše máme v jednom Google účtu + uložené v jedné Mozzile v záložkách dle kategorizace.
  • do budoucna v placeném hodinovém režimu poradenství ohledně marketplaces, kde jsme nabrali opravdu velké zkušenosti + případné kontakty na lidi, kteří se těmto MP věnují na full time.
  • I přesto si uvědomujeme, že po předání bude třeba spousta času a energie s kompletním předáním účtu, know-how a vysvětlení celého chodu firmy, ať už na denní, týdenní nebo měsíční bázi. Proto součástí prodeje je také:
  • 8 hodinový úvazek majitele a jednatele po dobu 1 prac. týdne.
  • 4 hodinový úvazek po dobu 3 pracovních týdnů.
  • dále 1 hodinový úvazek týdně po dobu 2 dalších měsíců
  • další případné potřeby služeb a poradenství již v hodinové sazbě nad rámec prodeje

 

 

Custom softwarová řešení:

  • Pohoda Stormware SQL – 3 roky úprav tohoto účetního a skladového programu. Desítky skriptů, automatizací, doplňků zakoupených jako defaultních nebo vytvořených na míru. Nainvestováno přes 100 000 Kč. Pohoda tak umí na jeden klik vygenerovat z objednávek faktury, vytvořit excelovou objednávku pro všechny dodavatele najednou, odesílat zákazníkům skluzové emaily se šablonou dostupností zboží, hromadně z jednoho excelu přijmout příjemky všech dodavatelů najednou a vykrýt tak vydané objednávky. Párovat banky , kde byly odstraněny nedostatky tohoto programu scripty. Tiskové sestavy na míru, pomocí kterých umíme efektivně pracovat se zbožím „na cestě“ atd. Dále Pohoda umí pracovat poloautomatizovaně s výprodejem, řazení zboží do skladu dle pozic, vyhodnocování marživosti, ziskovosti na míru atd.
  • Program Balíkobot od Blahasoft:  Napojený na filtry v Pohodě a na dopravce Česká pošta, GLS, PPL, Zásilkovna, WEDO. Za poplatek cca 1000 Kč firma dopojí jakéhokoliv dopravce. Vyskladňujeme pomocí dodacích listů, který stačí jen čtečkou naskenovat a z tiskárny vyjede štítek pro zásilku a odešlou se data dopravcům, do Pohody i zákazníkům.V případě Amazonu, také do Amazonu atd. Součástí prodeje je také tiskárna štítků a čtečka čárových kódů, notebook.
  • Wflow: Napojení na digitální účetnictví. Papírové faktury nepoužíváme již vůbec, vše online, online lze faktury schvalovat, kontrolovat, archivovat, seřazovat, vytvářet statistiky, ale především vytěžovat umělou inteligencí. Z faktur, které nám zašlou po objednávce veškeří dodavatelé, umíme vytěžit všechny zásoby do jednoho excelu a vytvořit tak příjemky do Pohody a urychlit tak expedici. O zboží, které přijede za hodinu nebo za dvě, již víme, máme přijato a skladík má dodací listy, poté stačí jen odkontrolovat.
  • Mergado: Napojeni veškeří dodavatelé (s výjimkou 3 dodavatelů, kteří mají jednoduchý feed). Každý jednotlivý dodavatel pečlivě a detailně zpracován a lze u něj měnit dostupnosti, cenotvorbu dle hodnoty zboží, marživosti, obtížnosti balení apod.  Spousta práce s kategorizací, úprava feedů pro Google Ads, atd. Jedná se o jeden z největších účtu na Mergado.
  • Baselinker: Na BL jsme napojeni především kvůli Allegro, které v BL spravujeme (přidávání produktů, tisk štítků atd.) bylo zde zainvestováno přes 100 000 Kč (proplaceno Allegrem) a BL má velký potenciál do budoucna na další různé napojení, ať už marketplaces nebo dodavatelů, dopravců, automatizací apod.
  • Gopay: Platební brána, napojená na všechny e-shopy
  • Smartsupp: Napojení na všechny e-shopy. V současné době používáme z důvodu nedostatku času a věnujeme se pouze emailové komunikaci. Ale lze jednou platbou znovu aktivovat. Design, šablony, nejčastější dotazy jsou pro každý e-shop navoleny. Lze také aktivovat za příplatek umělou inteligenci.
  • MessageOK: Také nyní  nepoužíváme, protože vyžaduje úpravy v nastavení, na které nyní nemáme čas. Již teď, ale stačí aktivovat platbou a vložit skripty na e-shopy, zákazník se tak bez podpory dozví nejčastější odpovědi na dotazy, orientační stav objednávky, vše o reklamaci zboží apod. Napojeno máme také na mobilní telefon, kde si zákazník kliknutím na dané číslo vybere kategorii nebo se může nechat přepojit na
  • živého operátora.
  • Napojení na Amazon, Mall (končí, ale je možné, že budou obnovovat,  jako udělali už 2x), Kaufland, Allegro, eMag napojený z 80%. Nepřetržité prodeje pouze na Mallu, ostatní marketplaces často vyplé nebo úplně vyplé z důvodu nedostatečných sklad. prostorů a času.
  • E-shopy propojené mezi sebou. Pracujeme s jedním hlavním e-shopem (cenotvorba, nové produkty atd, a změny se promítnou do ostatních e-shopů i marketplaces. Ovšem lze zasáhnout i individuálně.
  • Systém docházky a vyhodnocování hodinového ohodnocení brigádníků – maličkost, ale stála nás dost hodin a moc nám pomohla v efektivitě skladu a skladníků
  • Domény

 

 

Marketingové a sociální kanály:

  • Ecomail: Kompletní napojení, ovšem s časových důvodů nepoužíváme cca 4 roky. V databázi cca 25 000 kontaktů, k dispozici máme dalších 35 000 kontaktů, celkem tedy 60 000 aktivních kontaktů
  • Google Ads marketingové účty: Každý e-shop má svůj vlastní účet spravovaný agenturou nebo freelancerem. Útrata cca 50 000 Kč měsíčně s PNO cca 13%.
  • Seznam – dva eshopy jsou napojené také na Skliku a Zboží.cz
  • Microsoft Ads – jeden e-shop je napojený také Microsoft Ads, který vykazuje vynikající výsledky
  • Facebok – založený před cca 7 lety, nepoužívaný, bylo by skvělé se mu věnovat
  • Heureka: Napojení e-shopů také na Heureku, kde lze s produkty do budoucna také pracovat a investovat finance do biddingu.
  • Samozřejmostí je napojení na Google Analytics 4, Merchants centrum, Google search konsole apod.

 

 

Finanční a provozní údaje

  • Hodnota firmy: 5 500 000 Kč bez DPH
  • Konsolidovaný obrat za poslední rok: cca 16 000 000 Kč
  • Konsolidovaná EBITDA: 675 000 Kč
  • Roční návštěvnost napříč e-shopy: Přibližně 2000 návštěvníků denně, z toho 1700 unikátních návštěvníků denně. Jedná se pouze o návštěvnost e-shopů, u marketplaces není návštěvnost evidovaná, pouze počet objednávek a obrat.
  • Stáří firmy: 14 let (firma byla před s.r.o. provozována na živnost majitele)

 

 

Výhody a růstový potenciál

  • Různorodost: Provoz více e-shopů a marketplaces vám umožní oslovit širší spektrum zákazníků a synergicky využívat společné zdroje (sklad, logistika, marketing). Zcela běžně prodáváme na jednom markeplaces zboží, které v ČR na e-shopech neprodáváme a naopak.
  • Flexibilní softwarové řešení: Na míru založené feedy v Mergado vám umožní flexibilně reagovat na cenovou politiku, roční období apod. Software Pohoda ve spolupráci s firmou, která nám ji spravuje má Pohoda takřka neomezené možnosti. Díky Balíkobotu tak máme zase neomezené expediční možnosti.
  • Silná značka a ověřené obchodní vztahy: Dlouhodobé partnerství s kvalitními dodavateli. Od nejstarších dodavatelů odebíráme více jak 10-14 let. U většiny dodavatelů je to alespoň 4 roky. Spousta zákazníků nás oslovuje již na přímo nebo opakuje objednávky, tohle by se dalo určitě více podpořit e-mailingem.
  • Komplexní podpora při předání: Součástí nabídky je i důkladné zaučení, návody a podpora v rámci přechodného období, což zajistí hladký převzetí a pokračování rozvoje firmy, viz. výše.
  • Malá hodinová náročnost VS obrat a zisk e-shopu:
  • Vzhledem k tomu, že spousta procesů je zcela automatizovaných nebo poloautomatizovaných, lze e-shop provozovat v jednom člověku (vedoucí pozice, podpora atd) + 1 skladník.

 

 

Důvod nabídky

Důvodů je více. Hlavním důvodem je zaměření současného majitele na nový projekt, kdy již nemá dostatek času na jeho další rozvoj.

Dalším důvodem je již nedostatečná kapacita našeho primárního skladu, který jsme roky provozovali v „domácích“ podmínkách a nechceme se plnohodnotně stěhovat a řešit problémy s tím spojené, viz. důvod níže.

Dalším důvodem jsou důvody personální, které souvisí s problémem najít vhodné lidi, ať už do skladu nebo na referentské práce, kteří by majiteli ubrali práce a naopak by ji nepřidělávali, jako se tomu převážně dělo doposud.

 

 

Pro koho je firma vhodná?

Pro každého, kdo má volné finance pro zainvestování do hotové a funkční firmy a bude si tak chtít vytvořit vlastní, dobře placenou pracovní pozici, starat se o chod firmy a vše s tím spojené a dále delegovat.

Pro již fungující firmu, která má vyřešený sklad, případně vlastní procesy a investicí do naší firmy získá ze dne na den vysoký nárust obratu, nové dodavatele, deseti tísíce kontaktů na zákazníky apod.

 

 

Cena:

Cena je pevná a v případě delšího prodeje a dalšího rozvoje a růstu může být později vyšší.

Ochotní jednat o ceně budeme pouze v případě velmi rychlého jednání nebo v případě, že máte zcela vlastní procesy, vyřešený sklad, napojení apod. a budete od nás chtít pouze odkoupit firmu bez naší následné větší podpory, tzn. přesměrovat tok objednávek k vám . V takovém případě se ihned můžeme věnovat našemu novému projektu a jsme ochotni o ceně jednat.

Veškeré další dotazy, konkrétní čísla z výkazu zisků a ztrát, statistiky apod. samozřejmě podrobně probereme osobně v případě vážného zájmu.

 

Co je předmětem nabídky

  • Doména
  • Skladové zásoby
  • Kamenná prodejna
  • Balící materiál
  • Profily na sociálních sítích
  • Kontakty na dodavatele
  • Databáze zákazníků
  • Zaučení
  • Logo

O majiteli

Michal Hlavica jednatel

Kontaktovat majitele

Vložením e-mailu souhlasím s podmínkami ochrany osobních údajů