Pextex.cz

Prodej: 5 000 000 Kč bez DPH

Krátce o projektu

SortimentHlavním artiklem je oblečení a to převážně jednobarevné, které je možné využít pro potisk. Zaměřujeme se hlavně na kvalitní oblečení o známých reklamních značek....

Hodnota e-shopu

5 000 000 Kč bez DPH

Obrat za poslední rok

8 000 000 Kč

EBITDA za poslední rok

Neuvedeno

Stáří e-shopu

5 let a více

Majitel e-shopu

PEXSTORES s.r.o.

Návštěvnost za poslední rok

204 000 UN

O projektu

Sortiment

    Hlavním artiklem je oblečení a to převážně jednobarevné, které je možné využít pro potisk. Zaměřujeme se hlavně na kvalitní oblečení o známých reklamních značek. Jelikož se nezabýváme vysloveně značkovou módou, není v našem oboru tolik přímé konkurence.

    V roce 2016 jsme zahrnuli do sortimentu profesionální oblečení pro restaurace. V současné době máme velmi rozsáhlou nabídku profi gastrooblečení, kterou bez problémů hravě konkurujeme i zavedeným značkám na trhu. Dokonce jsme schopni u gastro oblečení dodat i nadměrné velikosti.

    Dodavatele máme buď velkoobchodníky nebo přímo výrobce jednotlivých značek a objednáváme jak v České republice, tak i v Německu, Velké Británii, Rakousku a Itálii.

    Kromě samotného prodeje děláme pro firmy i individuální zákazníky potisky a výšivky textilu. Tyto služby si zajišťujeme externě.

Naše historie ve zkratce:

    Historie našeho eshopu sahá až do poloviny roku 2010, kdy jsme vytvořili internetový obchod Pextex.cz, jako místo, kde by se prodával reklamní textil. V této době jsme se zabývali hlavně reklamou a webovými stránkami a obchod měl být vedlejší činností. První dva roky nebyly z hlediska vývoje nějaký významné. V roce 2010 jsme za celý půl rok získali 4 objednávky. K významnějšímu posunu došlo až v druhé polovině roku 2012. Za tento rok jsme již obsloužili 200 zákazníků a obrat v objednávkách se dostal k obratu téměř 900.000 Kč.

    Během těchto prvních let jsme přidali do našeho portfolia eshopů obchod cepice-ksiltovky.cz, který se zaměřoval výhradně na pokrývky hlavy a dorachoty.cz, který byl zaměřený na pracovní oblečení pro lékaře, restaurace a dělníky.

    V následujících letech byly nárůsty obratu i počtu objednávek opravdu velmi velké a to až do roku 2016.

  • V roce 2013 jsme zpracovali 2 300 objednávek, jejichž objem byl cca 2 700 000 Kč
  • V roce 2014 jsme zpracovali 3 900 objednávek, jejichž objem byl cca 4 700 000 Kč
  • V roce 2015 jsme zpracovali 4 700 objednávek, jejichž objem byl cca 5 600 000 Kč
  • Během těchto let jsme přidali několik dalších specializovaných eshopů, které jsme ale postupně některé zase vypnuli. Do dnes z nich běží např. zdravotniboty.com (zdravotní obuv), cvalda.cz (oblečení ve velkých velikostech) a pexsport.cz (oblečení pro sport). Zároveň jsme spustili slovenskou mutaci našich dvou eshopů pextex.sk a doroboty.sk.

    Do této doby jsme všechny věci kolem eshopu dělali bez většího zaměření se na marketing pouze přes primitivní mailing, zbožové vyhledávače a optimalizaci pro vyhledávače.

    Druhá polovina roku 2016 bylo období, kdy jsme začali poprvé zápasit s docela zásadními propady v prodejnosti. V této době jsme měli najatého externího spolupracovníka na marketing, který nám pomohl výrazně vylepšit mailing a některé možnosti PPC reklamy, kterou více méně celou dobu nějak výrazně nevyužíváme. V roce 2016 jsme zpracovali 4.200 objednávek v objemu cca. 5.200.000 Kč.

    V této době rozjíždíme poslední z našich eshopů a to Gastropex.cz, který se zaměřuje výhradně na oblečení pro restaurace a hotely.

    Rok 2017 byl velmi úspěšný, v podstatě až do poloviny roku 2018 prodeje v porovnáním rok před tím výrazně rostou. V roce 2017 jsme zpracovali 6.300 objednávek v objemu cca. 8.200.000 Kč. Poprvé v jednom měsíci překonáváme objem objednávek ve výši 1 mil. Kč. Prvním polovina roku 2018 se nesla v rostoucím duchu, ovšem v druhé polovině jsme řešili v historii druhý pokles objednávek, kdy došlo díky úpravě vyhledávání na straně jednoho z vyhledávačů. Aktuálně (k 19.12.2018) jsme zpracovali 6.300 objednávek v objemu cca. 7.500.000 Kč.

    Internetový obchod byl ze začátku součástí reklamní agentury, na přelomu roku 2016/2017 jsme jej vyčlenili do samostatné společnosti PEXSTORES s.r.o., kde je provozován doteď.

    V roce 2016 jsme otevřeli vzorkovnu v Chomutově a v květnu 2018 jsme se přesunuli do větších prostor, kde jsme vytvořili kamennou prodejnu. V prodejně se zaměřujeme hlavně na oblečení pro XXXL a výše.

    V posledních měsících jsme se zaměřili i na prodej mimo internetový obchod, kdy se zaměřujeme na restaurace, hotely a firmy pracující ve službách.

    V současné době funguje v rámci skupiny eshopů tyto obchody (v závorce je orientační podíl na obratu):

  • pextex.cz (81 %)
  • dorachoty.cz (8 %)
  • cvalda.cz (2 %)
  • gastropex.cz (2 %)
  • pextex.sk (2 %)
  • cepice-ksiltovky.cz (1 %)
  • pexsport.cz (1 %)
  • doroboty.sk (méně než 1 %)
  • kosilehalenky.cz (méně než 1 %)

Systém prodeje

    Zboží objednáváme průběžně podle objednávek u našich dodavatelů. Zboží skladem máme a nabízíme ho v rámci naší prodejny. Z velké části se jedná o zboží, které bylo nevyzvednuto. V současné době je u některých dodavatelů možné zboží za určitých podmínek vracet.

    Celý eshop běží na vlastním technickém řešení. V minulosti jsme v rámci ostatních služeb dělali internetové obchody a na našem vlastním systému jsme postupně vybudovali všechny obchody. Systém je v současné době zastaralý, ale poskytuje nám kompletní správu s řadou zajímavých funkcí. Kompletní administrace všech obchodů, objednávek a zákazníků máme řešenou v jednom systému. Ten je napojen na část našich dodavatelů, kde získáváme aktuální informace o stavech skladů a nabídce. Několik významných dodavatelů nás stále ještě čeká napojit. Systém umožňuje i správu objednávek u dodavatelů, čímž se snažíme v posledních měsících analyzovat jak výnosnost jednotlivých objednávek a zároveň výrazně zjednodušit samotné zpracování objednávek. Jelikož zboží objednáváme z několika evropských států a od řady dodavatelů, systém nám z velké většiny sám páruje balíky dodané od dodavatelů a sám zpracovává podklady pro fakturaci a přípravu importu štítků pro přepravní společnosti. U dopravce Geis a Zásilkovna máme již vytvořený automatizovaný import dat a stažení štítků u České pošty v současné době pracujeme na automatizovaném propojení.

    Vedle eshopu máme evidenční program, ve kterém sledujeme, zatím poloautomatizovaně, stavy zásilek a předpokládané objemy peněz, které by měli přijít od dopravců, abychom lépe mohli plánovat tok peněz.

    Eshopy běží na pronajatém serveru.

Kdo za eshopem stojí

    Firmu vlastníme 2 lidi (sourozenci) s tím, že jeden je programátor a druhá se zabývá obchodem a to v současné době i přímým prodejem. Celkově je chod firmy zašjišťen 3 lidmi. Ten 3 člověk zajišťuje nákupy objednaného zboží a balení. Koncem tohoto roku jsme začali spolupracovat s 2 externími obchodními zástupci, kteří by měli rozšířit možnosti přímého prodeje i mimo internetový obchod.

Jaké máme slabé stránky?

    Slabé stránky bych viděl ve třech bodech - jedním je marketing, druhý nedostatečné cashflow a třetí systém eshopu.

    V otázce marketingu je problém v tom, že si vše děláme a děláme to tak, jak umíme nejlépe. Zasíláme newslettery a platíme PPC reklamy v některých zbožových vyhledávačích. Hlavně na Glami.cz, kde je vidět nějaký efekt. Dalším marketingovým kanálům příliš nerozumíme, tak je tu a tam velmi amatérsky zkoušíme.

    Druhý okruh problémů velmi souvisí i s tím prvním. Neumíme správně pracovat s tokem peněz, hlavně ve chvílích, kdy je slabší období a nepřijde tolik peněz. S dodavateli máme nastaveno, že valnou většinu objednávek platíme předem (a to hlavně díky špatným zkušenostem z minulosti), takže ve chvílích, kdy je slabší období se poplatí nové objednávky a nezůstává na některé provozní věci. Tímto stylem se samozřejmě nabalují některé problémy a tak v rámci provozu vznikly i závazky a to ve výši cca. 1.300.000 Kč.

    Díky problémům s cashflow se bohužel ne vždy dostává dostatečného množství peněz na marketing.

    Třetí bod, systém eshopu, vidím jako problém kvůli jeho zastaralosti a absenci řady funkcí, které jsou již v jiných systémech běžné. Na druhou stranu má řadu funkcí, které výrazně zjednodušují práci, které jinde nemají. Teď koncem roku jsme začali uvažovat o přechodu na jiný systém, ale zatím je to pouze o uvažování.

Možnosti dalšího rozvoje

    V rámci provozování našeho obchodu jsme se snažili o rozvoj v některých oblastech. V menší míře jsme spustili eshop na Slovensku, kde se ale zatím vůbec nevěnujeme propagaci, takže objednávky jsou spíše takové samovolné. Zde určitě vidíme možnost výrazného růstu a to jak prodeji klasického oblečení, tak specializovaného oblečení pro restaurace a hotely.

    Tento specializovaný textil jsme měli v plánu začít nabízet i v dalších zemích. Vzhledem k tomu, že se jedná o opravdu profesionální nabídku, kdy jsme schopni u některých druhů dodávat ve více jak 50 barevných odstínech, může to být velmi zajímavý potenciál globálnějšího rozvoje.

Informace o návštěvnosti je pouze za eshop Pextex.cz, obrat je za všechny obchody dohromady.

Důvod nabídky

Důvodem prodeje je jednoznačně vyčerpání obou majitelů. Eshop jsme za těch několik let dotáhli do stavu, kde cítíme, že se už točíme v kruhu a nikam se dál neposouváme. I když jsou nápady na další rozvoj, narážíme na problémy s cashflow.

Já, co by programátor jsem odhodlán cca. do 1 roku odejít, protože již dlouho cítím, že jsem na nejlepší cestě na vyhoření a práce mě jednak již tolik nenaplňuje a jednak nejde tak dobře, jako v minulosti. Abych se z práce úplně nezbláznil, tak jsem začal vyrábět marmelády. Takže do budoucna bych se určitě alespoň nějakou dobu věnoval něčemu úplně jinému, než programování.

Sestra, která se zabývá obchodem, je ve své práci hodně dobrá a to je vidět i na obratech, které jsme v současné době začali dělat na přímém prodeji. Je aktuálně na mateřské dovolené, ale s půl ročním synem, ale práci věnuje i tak velmi intenzivně. Ráda by v této práci i nadále pokračovala, ale ráda by se zbavila velkého stresu, který nese zařizování celého chodu firmy. Pak by veškerou svou energii a nadšení byla schopná dát pouze do obchodu.

Co je předmětem nabídky

  • Doména
  • Skladové zásoby
  • Kamenná prodejna
  • Balící materiál
  • Zaměstnanci
  • Profily na sociálních sítích

Obrat e-shopu

Návštěvnost e-shopu

O majiteli

David Netolický spolumajitel, programátor

Na eshopu mám na starosti jeho technický chod a systém, který je pro eshop využíván jsem celý naprogramoval.

Kontaktovat majitele

Vložením e-mailu souhlasím s podmínkami ochrany osobních údajů