MiniMel.cz
Krátce o projektu
Představujeme Vám MiniMel (MelShop Trade s.r.o., je plátce DPH), obchod s dětským oblečením od miminka po teenagera/ XS matky. Sortiment oblečení do města a na doma, včetně dětských...
Hodnota e-shopu
2 765 000 Kč bez DPH
Obrat za poslední rok
874 577 Kč
EBITDA za poslední rok
218 799 Kč
Stáří e-shopu
3 až 4 roky
Majitel e-shopu
MelShop Trade s.r.o.
Návštěvnost za poslední rok
73 000 UN
O projektu
Představujeme Vám MiniMel (MelShop Trade s.r.o., je plátce DPH), obchod s dětským oblečením od miminka po teenagera/ XS matky. Sortiment oblečení do města a na doma, včetně dětských bund a doplňků (čepice, nákrčníky, rukavice, punčocháče, a ponožky). Prodáváme převážně na Českém a Slovenském trhu. Zboží je pečlivě vybíráno u zahraničních dodavatelů ze západu, s důrazem na kvalitu, design a komfort, a za rozumnou cenu. Výhodou našeho e-shopu je zboží skladem, s odesíláním do druhého pracovního dne. Naše balíčky jsou bez plastů, v papírových krabičkách, zabaleny v hedvábném papíru, a baleny s láskou, kterou naši zákazníci velmi oceňují.
MelShop Trade, s.r.o. byl založen 1.8.2019 s aktivním prodejem od listopadu 2019 nepřetržitě. MiniMel vznikl po sedmiletém, úspěšně testovaném konceptu na vlastních dětech a známých. Chtěli jsme do Čech ze západu dovážet kvalitní dětské oblečení s hezkým designem a v krásných baleních, oblečení, které trvá, je reprezentativní a šetrné k přírodě.
Doména a řešení e-shopu
- Součástí prodeje je i doména minimel.cz
- Emailové adresy shop@minimel.cz
- E-shop funguje na Shoptet řešení s měsíčním pronájmem, včetně podpory, vzdělávací univerzity a aktualizací. Některé doplňky jsou již koupené (Profil Profi).
- Zkušenosti se systémem, na kterém e-shop běží jsou skvělé, minimální administrace (automatické), bez výpadků nebo dalších skrytých poplatků.
Dodavatelé
- Boboli, (Španělsko), B2B, distributor v Čechách
- NONO a B-nosy, (Holandsko), B2B, distributor v Holandsku/ v Mnichově/Florencii/Madridu na veletrhu, video prezentace, v anglickém jazyce
- Maximo, Jacky, Ewers, Boley, (Německo), distributor v Čechách
- Affenzahn (Německo), batůžky, distributor v Čechách
- Reima (Finsko), distributor v Čechách
- Arsène et les Pipelettes, (Francie), B2B, distributor ve Francii, Španělsku/ v Mnichově/Florencii/Madridu na veletrhu
- Antonio Lobato Kids, (Španělsko), přímo od výrobce, na veletrzích
- Dárkové krabice MiniMel.cz – Studio Činčera, vlastní formy, v Čechách
- Obalové materiály – Český výrobce eObaly.cz
- Dodavatelé dětského oblečení zároveň podstupují veškerou digitální informaci ( produktová fota ve vysoké kvalitě a základní popisky produktů).
Přepravci
- Zásilkovna
- GLS
- Česká Pošta
- DPD
Objednávky a doručení
- Objednávky jsou automatické online v e-shopu.
- Máme dále propojeno s Glami checkout přes Expando.
- Bereme také telefonické objednávky (minimální objem) a snadno vytváříme přímo e-shopu.
- Objednávky potvrzujeme a expedujeme do 24 hodin se snahou doručit do druhého dne. Objednávky tedy denně předáváme smluvním přepravcům, dle volby zákazníka.
- Expedujeme po zaplacení převodem či okamžitě při platbě na dobírku.
- Komunikaci vedeme přes email, popřípadě na mobilním čísle.
Skladové zásoby
- Všechny produkty máme skladem (cca 24m2) k okamžité expedici viz na minimel.cz
- Hodnota skladu bez DPH: 2 313 186 Kč (nákupní) / 4 398 724 Kč (prodejní)
Hodnota skladu včetně DPH: 2 798 304 Kč (nákupní) / 5 321 171 Kč (prodejní), k 1.1. 2023 - Součástí prodejní smlouvy je inventurní soupis zásob zboží (včetně digitálních dat), obalového materiálu a majetku k prodeji e-shopu
Sociální sítě
- Strategie na těchto sociálních sítích je nastavena tak, že periodicky publikujeme novinky či akce. Ideálně 1x týdně.
- Využíváme k inzerci, převážně rotační fota produktů, dlouhodobé reklamy
Certifikáty a srovnávače
- Glami
- Seznam, zboží.cz
- Hodnocení je přímo přez Shoptet, https://www.minimel.cz/hodnoceni-obchodu/ k 22. lednu 2023 hodnoceno 5.0 z 5ti, 491 zákazníků
Konkurence
- Holandské značky jsou na Českém trhu zatím bezkonkurenční, jsme exkluzivním prodejcem
- Španělské a německé značky se na Českém trhu prodávají, ale většinou jiný sortiment, než nabízíme my. Například cíleně bereme a vytváříme sety
- Jak se lišíme od konkurence je, že vše máme skladem, doručujeme do dvou dnů, balení bez plastů, pouze papír, přidáváme drobné origami a ručně psaný pozdrav, nabízíme celkově veselejší a barevnější oblečení včetně basic doplňků, nabízíme také výhodnější sety, nejen jednotlivé produkty. Cenová politika je dána na férovou (nižší) cenu, hlavně u základního oblečení a odůvodněnou vyšší cenu za speciální produkty.
- Máme vlastní sklad a nemáme kamenný obchod ani zaměstnance, tedy provozní náklady jsou minimální (pouze aplikace, doprava, mobil, online marketing, apod.). Nespornou výhodou by ale bylo možnost si zboží osobně prohlédnout v obchodě, kde také vynikne kvalita materiálu.
Jak funguje marketing
- Co nejvíc funguje – organicky Google vyhledávání díky dobrému SEO, klíčová slova. Hodně zákazníků nám také přichází přes placené Glami.
- Co dává smysl – dělat jednoduché, věcné, vtipné příspěvky na sociální sítě (Facebook) týdně (body pro vyhledávače), reklamy s klíčovými slovy, včetně SEO (popisky produktů, fotek, články). Dlouhodobější reklamy na Googlu a Facebooku. Určitě doporučujeme nastavit retargeting.
- Strategie emailů zákazníkům je, že nechceme spamovat, emaily rozesíláme jen výjimečně (například výprodej zboží, black Friday, představení nové kolekce, významné sezónní slevy.
Obchodní záměr
Vizí podniku je vytvořit e-shop prodávající excluzivní veselé a komfortní dětské oblečení, s artovým designem, v co nejvyšší kvalitě za co nejrozumnější cenu.
V současné době je MiniMel provozován jeho vlastníkem a zakladatelem, protože společnost roste, bude potřeba více zaměstnanců na podporu provozu. Plánuje se přijetí dvou zaměstnanců na role zákaznického servisu a skladu; budou moci střídat mezi rolemi, protože myšlenkou je uvolnit čas pro vlastníka, aby se mohl soustředit na obchodní operace, růst a směr.
- Cílový objem trhu
Analýzou prognózy růstu hodnoty a objemu od roku 2020 do roku 2025 (viz Tabulka 4: Prognóza růstu hodnoty a objemu) lze odhadnout optimální cílový objem pro každý produktový segment. Tento odhad je zaměřen na co nejlepší alokaci zdrojů na základě předpokládaného růstu pro maximální ziskovost.
Kategorie | Předpověď % hodnoty | Předpověď % objemu | Cílový objem % | ||
Kojenecké oblečení | 3,8 | 2,3 | 25 | ||
Chlapecké oblečení | 5,5 | 3,6 | 35 | ||
Dívčí oblečení | 5,7 | 3,6 | 40 | ||
– Kojenecké oblečení – Bez další segmentace, 25% investovaného kapitálu by měl být v této kategorii.
– Chlapecké oblečení – 35% investovaného kapitálu by měl být v této kategorii.
- Marže
Přibližná marže pro řadu oděvních položek, které naše společnost prodává, jsou uvedeny níže. Přesná procenta marže bude záviset na sezónních a propagačních aktivitách:
Kategorie | Marže (%) | Kategorie | Marže (%) | ||
Kalhoty | 40.3% | Kojenecké oblečení | 14.4% | ||
Trička a topy | 22.3% | Šaty a sukně | 20% | ||
Plavky | 21.2% | Ponožky | 6% | ||
Kabáty a bundy | 37.3% | Svetry, mikiny a košile | 69% | ||
Poskytneme také kompletní analýzu od Capstone Project, 2022 (v anglickém jazyce).
Důvod nabídky
Chceme nabídnout k prodeji celý e-shop, včetně společnosti, aktivní domény, zboží, obalů a zařízení, stačí pouze naskočit do rozjetého vlaku. Oba jednatelé se nadále již nemůžeme věnovat vedení e-shopu, který provozujeme jako vedlejší činnost.
Co je předmětem nabídky
- Doména
- Skladové zásoby
- Balící materiál
- Profily na sociálních sítích
- Kontakty na dodavatele
- Databáze zákazníků
- Zaučení
- Logo