aXOs.cz
Krátce o projektu
E-shop s 11 letou historií specializovaný na čtečky elektronických knih (e-book čtečky) a příslušenství. Na Heuréce 100 % doporučení od zákazníků (za posledních 90 dní). Jde o...
Hodnota e-shopu
200 000 Kč bez DPH
Obrat za poslední rok
3 095 000 Kč
EBITDA za poslední rok
Neuvedeno
Stáří e-shopu
5 let a více
Majitel e-shopu
Tomáš Bohdal
Návštěvnost za poslední rok
Neuvedeno
O projektu
E-shop s 11 letou historií specializovaný na čtečky elektronických knih (e-book čtečky) a příslušenství.
Na Heuréce 100 % doporučení od zákazníků (za posledních 90 dní).
Jde o klasický e-shop „vše pod jednou střechou“, nejde o přeprodej, affil, apod. Velkou výhodou jsou mizivé nároky zboží na prostory. Taktéž stát se odborníkem na tento segment je myslím pro fanouška techniky velmi snadné a rychlé.
Obrovská výhoda pro část zákazníků (a konkurenční výhoda) byla specializace, spočívající mimo znalostí a odbornosti (tj. rad a servisu pro zákazníky) také ve vlastních produktových textech, fotografiích, článcích (novinky, recenze) a popř. videích (představení čteček, atp.), což do jisté míry zajišťovalo příliv objednávek bez výdajů na reklamu. Součástí placené reklamy byly PPC reklamy na Seznamu a Googlu, zařazení do katalogů Zboží a Heuréka.
E-shop běží na Shoptetu, tarifu Business.
Aktuálně je e-shop ve stavu „totální výprodej“ (proto jsou některé kategorie prázdné, apod. – není případně problém „nahodit“ produkty zpět pro představu).
Spousta zákazníků se sama vrací (kupuje pro rodinu, obměňuje techniku po letech).
Kde je možno růst a zlepšovat:
– navázat spolupráci s Palmknihy – prodej e-knih (https://www.palmknihy.cz/pro-eshopy)
– barevné čtečky – aktuálně boom mezi výrobci i zákazníky, velké marže (prodáte 200 čteček s pouzdrem a kupní cenu e-shopu máte nazpět 😉 Já však nejsem fanoušek a to je jeden z důvodů, proč už e-shop dál nebudu provozovat.
– pojištění zařízení (např. https://doplnky.shoptet.cz/tuito )
– využívat emailing (za počas e-shopu nebyl rozeslán žádný hromadný email)
– využívat AI pro tvoření jedinečných, poutavých a informačně bohatých popisků produktů
– návrat čteček Amazon do nabídky (ze soukromých důvodů nesouvisející se čtečkami firmu Amazon již nikdy)
– oslovování knihoven a dalších institucí s nabídkou čteček
– import zboží z jiných než CZ(popř. EU) kanálů
– nabídnout produkty na populární marketplace platformy
– rozšířit nabídku, např. o pouzdra pro mobilní telefony
Součást prodeje:
– doména axos.cz (bez zákazníků, objednávek, statistik, apod.) – s popisy produktů
– doména ebookexpert.cz (se specializovaným blogem) – tak jak je, včetně článků, apod.
– kontakt na dodavatele (reklamace se řeší přes dodavatele nebo přes přesměrování zákazníka na autorizovaný servis, reklamace jsou minimální)
Co není součástí prodeje, respektive prodejní ceny:
– Součástí prodeje (logicky) být nemůže databáze zákazníků (1800+ zákazníků). V této věci nabízím při prodeji určitou kooperaci dle možností zákona.
– Zboží (možno odprodat aktuální skladové zásoby za nákupku – skladem již jen pouzdra)
Důvod nabídky
Čas. Jde o one man show a spolu s jiným projektem a starost o rodinu, jsem již dlouhodobě na péči o tento e-shop neměl čas (každý máme jen 24 hodinový den), což se samozřejmě projevilo na tržbách, protože e-shop jel na setrvačnost delší dobu. Měl jsem spoustu plánů, jak e-shop nahodit znovu na ty nejlepší koleje, ale už jsem seznal, že z mé strany k tomu již nedojde. Priority mám jinde. 24 dnů mi trvalo, než jsem se vůbec dostal k sepsání nabídky prodeje...
Neprodávám úspěšný e-shop, na který nemusí nový majitel sáhnout - to bych si jej logicky nechal ;-) Prodávám e-shop, kterému se bude muset nový majitel věnovat (jako jsem se mu věnoval já, než jsem na něj přestal mít čas) - zejména tedy péči o produktové info, popř. blog. Je tam dlouhodobě přímá úměra mezi investovaným časem a výdělkem.
Co je předmětem nabídky
- Doména
- Kontakty na dodavatele
- Logo